Friday 30 May 2008

MALAYSIAN CAN!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. ye,gua tau lu boleh!.tapi gua bukan nak citer pasal generasi lu.generasi lu tak boleh pakai. Ini gua nak citer pasal zaman 70'an dulu.Citer pasal muzik 70an dan sorang aney(brade india) yang rock.

Ye gua tau lu orang ada dengar lagu lagu 70an dari barat kat Loft Jumaat malam.Kalau lu orang tak dengar kat situ,paling busuk pun lu orang ada la dengar lagu Deep Purple kat radio.
Sekarang lu orang dengar lagu 70an kat 'benda-benda boleh bla la kira' plak.

Inilah 'Can' dari Germany.band yang memainkan lagu-lagu "Krautrock". sejenis rock eksperimental yang lahir di Germany dulu. Gua memang rasa unsur muzik band ni tampak dalam band band yang gempak sekarang dan tahun 90an.malah mungkin masih lagi advance dari kebanyakan band sekarang.Tak salah aku radiohead pun ada cover lagu diorang,tajuk 'Thieves'.



Video yang lu baru tengok tu lah Can waktu tahun 71.Waktu ni penyanyi dia nama Damo Suzuki,dari Jepun.Can ni banyak tukar vokalis.Sebelum Damo Suzuki,Malcolm Mooney yang bernyanyi-nyanyi.Lepas diorang dua ni,ada ramai lagi vokalis yang keluar masuk.Salah sorang yang menyanyi tuk Can ialah Thaiga Raj Raja Ratnam,seorang ane dari Malaysia.itu pasal la wa cakap 'Malaysian Can' kat tajuk artikel ni,bukan sebab nak bangkitkan semangat nasionalis lu orang.

Sayang,Thaiga Raj Raja Ratnam menyumbang suara dia hanya untuk 3 gig Can.Cuma satu dari persembahan tu dirakam.Kalau lu orang jumpa,KONGSI LAAAAAAAAAAAAAAA.

tak taula pe citer sekarang.Kalau lu ada terjumpa Thaiga ni,kot kot dia tgh minum todi ke kat brickfields,KASITAU LAAAAAAAAAAAAAA kitorang.


No comments:

Dari mana?

Analytics