Friday 16 May 2008

Nayak: Filem ungul rajanikanth


Manik baaashaa! Melayu mana yang tak tau filem Baashha? cuba bagi tahu aku? Filem terunggul Rajanikanth pada pertengahan 90an.


Oleh kerana sekarang Malaysia mengalami pergolakan politik aku nak tulis sebuah review tentang filem politik avant-garde (boleh bla) di India yang di bintangi oleh maharaja filem di India iaitu Rajanikanth atau lebih manja dikenali sebagai Rajani.


Filem ini berjudul Nayak. Shivaji (Rajani) adalah seorang yang berasal dari sebuah kampung di India. Dari golongan miskin. Pada suatu hari telah berlaku pergolakan politik di India dan hari pengundian telah hampir tiba. Rasuah sedang berleluasa di India. Oleh kerana media di kawal oleh kerajaan pusat, mereka telah mencadang untuk membuat sebuah reality show, dimana rakyat jelata telah dipilih untuk menjadi Perdana Menteri selama sehari untuk membukti kan kepada rakyat jelata bahawa tiada rasuah didalam kerjaan si Perdana Menteri.


Shivaji telah terpilih. Disangkakan orang dari sebuah kampung di pendalaman adalah bodoh dan tidak tahu apa yang baik dan buruk. Si Perdana Menteri telah silap.


Dapat kan filem yang berjudul Nayak di:-


No comments:

Dari mana?

Analytics