Saturday 17 May 2008

Lagu hari Ahad: Francoise Hardy



Asyik dengar lagu orang putih saja. Aku pon dah jemu. Lagi pun sejak akhir akhir lagu lagu pop berbahasa ingeris makin kurang "sharp". Kira kira, sejak aku balik ni pon aku memang kurang tengok tv. Ada la sesekali bukak #E!, tengok cerita bella, tapi sejak mama rina keluar dari AF memang aku dah tak tengok AF.


Tapi hari ni saya nak perkenalkan seorang penyanyi wanita dari perancis. Lagunya berentak pop ye-ye. Aku bertanya kepada seorang wanita masa aku dekat perancis. Apasal francoise hardy ni famous atau ramai orang memuja nya? Kata awek tu, "elle parle de coeur" (dia menyanyi dari hati). Kiranya kata katanya tak merapu lah. Sebagai contoh kita ambil dari lagu Je suis d'accord/ aku okay




Je suis d'accord Pour le cinéma
Pour le rock Le twist ou le cha-cha
Je suis d'accord, Pour tout ce que tu voudras
Mais ne compte pas sur moi
Pour aller chez toi

Aku okay, kalau nak pergi tengok wayang
pergi gig rock, twist atau joget cha-cha,
aku okay, untuk apa saja yang kau mahu,
tapi aku tak okay
kalau nak pergi ke rumah kau.


amacam? ada berani ke kalau nak dengar kat cik francoise hardy? Banyak lagi lagu lagu beliau yang boleh bla!! kira nya semua lagu dia ni memang bagus di layan pada hari ahad pagi semasa nak baca surat khabar atau selepas azan solat zohor sambil membaca buku (tapi jangan lupa solat dulu)


kalau nak dapat kan lagu ini, sila kan ke:-


http://lix.in/cd2ad3

No comments:

Dari mana?

Analytics