Friday 16 May 2008

Wanita Keldai Tokan?

Semakin hari semakin banyak cerita tentang wanita menjadi Keldai Tokan. Siapa yang tak tahu apa asal usul maksud TOKAN saya akan terangkan apa sejarah perkataan tersebut. Dengan ringkas nya Tokan derive dari dua perkataan iaitu tauke ikan. Pada zaman dahulu siapa sahaja yang banyak duit untuk beli atau jual ikan? orang yang terkemuka sahaja. Tauke Ikan dahulu dikenali sebagai seorang businessman yang berjaya. Oleh itu, tokan bermaksud businessman.

Bukan ingin mengutuk kaum wanita, tetapi sejak kebelakangan ini di Malaysiatelah ramai wanita dijadikan keldai untuk mengalih kan dadah dadah kelas A seperti heroin dan segala dadah dadah over-rated dan overpriced oleh tokan tokan dari Malaysia. Ramai yang telah menjadi mangsa dan telah menjadi penghuni tetap di penjara penjara seperti di colombia, brazil, India, di negara negara asia tengah dan juga negara negara timur.



Untuk lebih lanjut sila rujuk ke filem "Maria full of grace" mengisah kan tentang seorang wanita di Mexico. yang telah diperdaya oleh seorang jantan dayus untuk memperoleh wang lebih. Filem ini adalah di dalam bahasa espanyol.


Filem ini memang boleh bla!!!


*jika teringin untuk menonton filem ini sila hubungi saya, Jack Lingam.

No comments:

Dari mana?

Analytics