Thursday 4 September 2008

rasis dan malaysia: orang putih dan orang pandai cakap orang putih tapi bukan orang malaysia

sejak kebelakangan ni kalau lu orang baca malaysia kini mahupun the star, memang isu isu seperti perkauman sedang berkumandang bai, walaupun sekarang ni bulan ramadhan, mulut mulut laser dari semua kaum makin on bai.

antara isu isu nye ada lah.
1. uitm milik melayu
2. kes pak mat di pematang pauh yang memangil orang cina sebagai pendatang yang tak layak dapat hak sama dengan orang melayu.

gila bai apa ni semua?
memang tak boleh blah la kira..sebagai negara yang dah merdeka buat ke 51 tahun, tapi perangai admin memang macam kanak kanak. so wa amik pekara ni agak serious kerana kenapa kita harus bergaduh sama sendiri tetapi ramai orang orang putih yang kaya sedang sibuk kacau ank ank malaysia di changkat. abang abang nepal, pilipino atau myanmar yang lebih pandai cakap bahasa orang putih daripada orang malaysia mengekspoloitaisi kelemahan masyarakat kita sendiri sedang berkerja di restoran di KLCC, changkat atau pun di pavillion.

PENDEK KATA KAN BAI, LU NI ETHNOCENTRIK AH BAI.... MANA SKINHEAD AP ATAU JB RIOT? ATAU BUDAK BUDAK S.H.A.R.P? KECOH LA KORANG.. orang putih dengan mat mat nepal, myanmar dan pilipino tengah berluluasa di kota raya yang tercinta. jom la buat riot bai kasik caci dan maki sama diorang? dari pada gaduh sesama sendiri, baik kita gaduh dengan expatriate expatriate yang sedang sedut gaji mak bapak dan gaji anda..

GRINGO DE LA PUTA!
jack "kene saun ngan bang kwai pasal tak post lama" lingam.

5 comments:

Anonymous said...

Bai, skinhead apa barang, tak lost sangat bai. Cuba lu report dekat itu pertubuhan2 yang ada ramai abg2 long, ngah, chik, lang, sat atau su smua tu.

Barulah amar makruf nahi munkar. Tapi kalau lu lagi suka taram kat sini, pun swastika gak ah.

P/S: Skinhead? Ada lagi ke? Atau pernah ada ke kat sini?

Anonymous said...

sí! Los putos gringos que estan en nuestra queridisima ciudad! Caminando así como saben nuestra lugar..vamos a romper sus cojones para que sepan quienes somos!

Jom terajang sekor!

Anonymous said...

abang long, abang ngah, abang kawasan, abang jaga zoo? apa tu?

semalam ada mamat suka-lekat-stiker-Pekida Malaysia, selamba makan nasi kandar depan aku. tak puasa. tadi pun ponteng Jumaat.

amar makruf nahi mungkar?

ptuuuhhh!

they're full of fuckin shits.

Dr. Lou Natic said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

semalamakuterajangmatrempitbodoh,

bia la..kawasan dia la tuh kot.
kang kalo ko tegor kang kene pukul plak. diamkan je. dorg KUAT.
Ayahanda dorg slalu bg amanat taw?

'Amanat Ayahanda' konon. ayah kandung kat umah punya pesanan, 1 pon xikot.
pelik btol aku.

Dari mana?

Analytics