Wednesday 3 September 2008

Alat Untuk Menentang Rasa Lapar: Voice Stick




PENGUMUMAN: UNTUK BULAN RAMADHAN POST- POST SEPERTI "CHIKARO MINGGU INI", "BAHASA PASAR 101", DAN APA- APA YANG UNTUK MENGUTUK ORANG, AKAN DIKURANGKAN/ DI BATALKAN. 
(ini untuk aku je, aku nak try slow down skit bab Ramadhan. Maaf lama tak post, aku baru start kerja baru. dan kerja ini memakan masa yang lama).

Amacam semua?
Aku ada satu alat yang lost nyer bagi korang. Korang mesti nak tentang rasa lapar kan bulan puasa ni, dan yang bukan Islam tu, ada yang nak baca tapi takde masa sebab kerja menimbun, lepas tu hari minggu, mesti kena keluar beli barang la, lepak ngan bini la, ngan anak la, jumpa member la. Jadi aku ada alat yang tip top untuk korang. 

Memperkenalkan "voice stick" atau kayu suara yang direka oleh Sungwoo Park. Alat ini sebenarnya direka untuk orang buta, kerana dia menggunakan alat optik yang amat berkaliber, jadi dia boleh detect perkataan bila ko tekan benda saiko ni. Aku rasa alat ni memang boleh bla sebab rakyat Malaysia pun malas membaca, lagi lagi bulan puasa ni, korang nak tentang lapar, takkan nak tidur petang je, cari la benda- benda yang berfaedah untuk buat, macam baca buku ke, majalah ke, surat khabar ke. Aku rasa voice stick ni boleh detect blog gak (kah kah kah). Jadi sambil ko nak terlelap akibat kelaparan, ko hulur je benda ni kat screen laptop ko, sure diorang akan bacakan untuk ko!

Syabas buat anak buahku Syamsul yang kini seorang anak Melayu pertama menjadi pereka fesyen di Marc Jacobs (dia ni orientasi lurus by the way)

Yang benar,
Kwai me a river

5 comments:

Anonymous said...

aku ada gak baca pasal alat ni dlm paper metro(percuma) baru2 ni. memang lost. marc jacobs ? power gila anak buah kau .dapat lepak dengan pakcik jacobs .

Unknown said...

Ok this is so cool! I love a cool gadgets! Sungwoo Park - sounds korean. Is this on retail?

Saiful Nizam Kassim said...

Blog lu orang memang boleh blah la!
Gua langgan masuk Google Reader gua
Tahniah broz

Anonymous said...

hey, kalau letak kat mulut tak batal puasa ke? my mom cakap kalau kiss guna lidah batal kalau tak tak batal.. btw bila u nyonyot benda voice stick ni sure dia bergesel dengan u punya tounge... tak batal ke KT?

Anonymous said...

asal lu nak nyonyot benda ni dlm mulut lu? lu ingat ni dildo atau contact mic ke hapa.. gilo siot nak nyonyot cari mellon la

Dari mana?

Analytics