Monday 7 July 2008

lagu ethnik ala pak ngah dan sm salim

kabare?








ari ni nak bagi link youtube kat sedara dan sedari yang sedang baca posting posting maut dan keramat kat bawah tu semua.. apa apa pun dengar try la dengar lagu ni dan wa akan cover benda ni dengan lebih mendalam hujung minggu. lagu pertama ni kalau lagu bangun tido, lagu no dua ni aku nak dedikasi (bkan daddy kasi) kepada sesiapa yang datang ke stadium mbpj smalam. walau pun bkan sejuta yang datang (pasai kena sekat kat road block) tetapi aku tengok semalam memang beriban jugak lah. tapi aku agak dissapointed pasal anwar sibuk kata selamat kan negara, tapi bila dah habis bersurai, sibuk pasal reformasi, lagu negara satu pun takda.. aku rasa kalau lah ada lagu negara ku di mainkan... suasana akan menjadi lebih dramatik dan epik.. cuba ko bayang kan (kepada sesiapa yang pergi), time semua orang tengah duduk, pastu main lagu negara ku semua bangun.. huiyo itu baru la "a birth of a nation". Kenapa la takda orang yang ber-visionary macam aku ni.



gila bai, tak ramai ke tu? (macam hitler* pon ada)

*jangan salah faham, hitler adalah seorang wira negara jerman pada sesuatu masa. Biasa la, wira di sini musuh disana, itu semua permainan politik. Boleh kata contoh macam osama ben laden lah. bagi sesetengah dia hero, bagi sesetengah dia musuh. Selain itu, temenggung jugah mungkin seorang hero malaya, tetapi pengkhianat british? macam mana tu? tepuk dada tanya selera la geng.


No comments:

Dari mana?

Analytics