Saturday 21 June 2008

Ninette: Cerita Serious ala Telenovela


Bai, aku nak cerita sikit pasal filem blue ni. Tajuk dia Ninette y un senor Murcia atau dalam bahasa Malaysia- Ninette ngan jantan dari murcia. Amacam? heavy tak title dia? gila bai, ini bukan cerita blue la.. aku bajet semua nya tengah kiciwa. Tak kira yang jantan atau betina. Keje korang nak tgk blue je.


Meh aku cerita sikit pasal cerita yang best ni!


Cerita ni pasal seorang mamat yang datang dari Murcia, Andalusia. Tiba di Paris untuk mencari seorang kawan bizniz dia untuk jual barang barang seni yang dia bawak dari Murcia untuk dijual. Tiba di sana, member dia carik kan umah sewa lah. Tapi dia carik kat umah member dia punya member. So kiranya mamat ni agak hangin la ngan member dia. Pasal dia tak kenal bos tuan rumah. Lepak punya lepak anak si bos tu balik dari kerja. wah aku cerita kat kau bai, cengkodok ni memang lawa gila sampai kau yang tak faham filem yang berdwibahasa (spanyol dan perancis) ni terus menjadi excited nak tengok. Bila awek ni berbahasa dalam bahasa spanyol memang lost bai, dengan accent dia yang sexual. Gila bai.


apa apa pon bukan je dari segi itu. Cerita ni simple, takde arr dia buat kat paris atau di murcia. Cerita ni memang low budget yang berjaya sebab dia buat filem ni dalam dewan je. Gambar sharp, colour sharp, culturally pon memang sharp (suasana di apartment di Paris dan Murcia memang lain. Aku memang tabik spring lah direktor dia yang bernama José Luis Garci. Kalau kau nak tahu siapa chikaro yang aku cerita kat atas tu tadi, Nama dia Elsa Pataky. (oh ya chikaro ni awek ngan tunang si abang adrien brody)


Tapi apa apa pon FILEM NI MEMANG BOLEH Bla dan memang Lost bai (pasai ada tunjuk tetek)



Jack 'gatal" Lingam

No comments:

Dari mana?

Analytics