Sunday 8 June 2008

manusia gigit anjing

lama seh aku tak tulis pasal filem. So hari ni aku nak cerita sikit pasal filem 1992 yang di sunting oleh seorang mamat perancis atas nama Rémy Belvaux tapi bukan Remy filem "gila gila remaja; itu rosyam noor bai).

Anyways cerita yang aku nak story ni nama dia "C'est arrive pres de chez vous" atau pon dalam bahasa melayu "jap lagi sampai kat umah korang". Di dunia holly dan bollywood, filem ini lebih di kenali sebagai "Man Bites Dog".

Cerita ni di lakon, di tulis dan di direk oleh encik Remy itu sendiri. Cite ni agak lost jugak lah, pasal dia mengisah kan sekumpulan pembuat filem belgium yang mengekori seorang pembunuh bersiri dan filem kan benda benda sial yang dia buat lah.. kira nya merogol, membunuh dan membunuh. Kira nye filem ni sebuah filem mokumentari yang agak dark lah.

kalau korang minat nak usha, filem ni banyak telah di potong (bukan censor) dan di publis kan di youtube. Cara diorang tangkap filem ini semua black and white. lepas tu, sinematografi dia mmg sharp dan bleh bla la kira!!
Jack "toi" lingam

1 comment:

Anonymous said...

tima kasih brader jack kerana mengexpose kan kami kepada film2 international yg boleh bla... bagi aku kebanyakan movie hollywood tu mmg melebih2 arh dlm smua segi. kaya sgt kot.. dont u guys think so? sebagai cth korang tgk citer 'hostel' terus panic dan takut nak melancong ke negara lain.

just tryna keep it real.

cao.

Dari mana?

Analytics