Thursday 14 May 2009

Rumah Panama: Cuba Kau Bayangkan!




Amacam semua? Aku tahu KL panas gila, aku tengah tulis ni tetiba gua ada nosebleed baii! Aku kadang- kadang harap time time cam ni, awek aku ada sayangkan aku, pakai nurse outfit, baringkan aku kata 'yang, nak body check tak'

EH GUA OUT OF TOPIC LA JOE!

Anyways, aku nak kongsikan ngan korang satu rumah Lost dari arkitek Marcio Kogan. Rumah yang dilokasikan di Brasil ini untuk client dia yang merupakan seorang pengumpul barang- barang seni. Jadi dengan ruang bersih, luas dan minimal, kita dapat saksikan hasil pelukis- pelukis atau sculptor ke dalam rumah dia. Pergh, rumah cam ni la aku nak kat KL. Serious. Bayangkan, rumah aku cam ni, siap ada lukisan dari Rothko, Beuys dan Ron Mueck punya sculpture. Kalau chikaro datang rumah tak tahu siapa artis- artis ni, terpaksa break ah apa lagi!

Aku juga dengar member kita FZ sejak kawin asyik buat lawak- lawak naughty. Kinky guy rupanya dia, tapi bila dia nak 'get down' aku dengar dia pasang CD mamat indon jambu tu, Afghan, apa kelas bro, Al Green ah.

AH AKU NAK RUMAH NI, LOST!

KT

7 comments:

Anonymous said...

hiper-realis la lu mat

Faisal Zakaria said...

gua rasa kalau lu nak buat rumah camni, the whole structure mungkin tidak mahal agaknya.

tapi gua ada tengok satu dokumentari diorang pakai port-a-cabin buat rumah stylo gak brav.

tapi kat uk bleh ah. kat malaysia buat tengok, takde nose bleed dah..gua rasa brain haemorrhage lu tahan panas.

kalau lu buat jugak mungkin boleh, tapi akan increase CO2 emission dengan air conditioner full blast yang lu terpaksa pasang untuk counter the heat that was generated.

gua rasa rumah yang lu idamkan ini mungkin adalah model untuk penjimatan resources. sebab bentuknya adalah kotak. stabil dan kurang menggunakan input seperti simen, besi dan kayu.

palotak gua stim sial.

Anonymous said...

Aku perasan korang tak pernah tulis pasal pelukis2 Malaysia. Semua dok pandang artis luar negara. Dengan korang punyer readers view yg tinggi, patut ketengahkan lah bakat2 kat sini.

Or are you guys just too good for your own country?

Faisal Zakaria said...

Cip!!!! Cip!!!!!!!
Ada orang kritik bidang arty arty ni cip.
Ada baiknya cip esplen cip. Dia main taktik keras ni cip. Dia kritik blog ni tak komen local artis cip. jawab cip! jawab!

yang muncoi,
FZ

AJ (retired architect pasal dah dpt design mcm Zaha) said...

JL

setakat rumah camtu wa tutup mata design utk lu. bagi rm6000 je sudahhh


eh wa series bai

Jack Lingam said...

cun. lu ada berminat nak posting maut tentang aktiviti activit arkitek malaya?

Anonymous said...

ape citer cover album manic street preaches kena ban?!

Dari mana?

Analytics