Monday 25 May 2009

Lagu Minggu Ini: Black Motor




Kumpulan dari rekod lebel yang selalu record lagu lagu experimental, lagu lagu avant garde, post modernism, lagu post rock yang riff panjang sampai lu lentok tengok siling atas, lagu lagu ambient yang buat lu orang rasa macam lu orang ada kat tepi sungai congkak dan lagu lagu non maths related.  Kini, syarikat rekod (ruby red editora) telah merekod kan sebuah band yang mempunyai bunyi bunyi yang lebih organik atau lain dari pada apa yang mereka telah keluar kan. 


We perkenal kan beb, Black Motor, sememangnya tak ada kaitan ngan Peter Haynes (BRMC). Black motor ini sebuah band dari finland sememangnya epik bila dengar taim layan lentok di tengah malam setelah lu orang buat kerja bagai nak rak. Album yang berjudul Varaat Vastusket atau pun "mimpi kambing" dalam bahasa melayu sememangnya on. 


Album ini sememangnya agak sharp dan lagu lagu mereka semua didalam album ini agak "well versed" dalam konteks mordern swing dimana abang abang atau chikaro yang berminda minda minda experimantal pasti akan suka dan akan merasakan album ini agak appealing pasal album ini agak mind challenging dan agak advance atau avantgarde untuk para pendengar muzik yang kurang terbuka.


Gila beb, cuba check out lagu Yksi Sinulta Puuttuu ngan lagu Aamen. Aku bajet lu orang terus nak beli Garritan Orchestra terus beb lastu buat lagu cam diorang.


mana nak cari lagu lagu ni ? tekan sini.


aku rasa lagu ini memang boleh bla


Jack "no black tie" lingam


4 comments:

mentol said...

diorang tak guna garritan bai..ni betul punye..

Jack Lingam said...

wa tau, tapi kalo dak dak artsi fartsi nak wat lagu cam ni mau lama tak lama nak belajar main harp. tekan synth aja

menunjuk langit said...

kalu bebudak artsy fatsy nak buat lagu, toksah dgr laaa..buang masa..dah la tak reti main harp,malas blaja lak tu pastu nak tekan tekan synth,terer tekan cam composer piano takpe gak,ni tekan satu satu, mesti bunyi sampah nye..paling paling pun diorang syok kat bunyi bunyi yang garritan tu bleh buat...k e l a k a r....

pt said...

hahaha tunjuk langit, cikgu dorang ajar john cage bai dorang susah nak digest notes.

tapi black motors tak cukup avantgarde dan tak cukup swing la. kalau lu nak semua tu dan lu nak sax/bass/drums piece aku rasa zu - carboniferous tu lagi gampang kot.

baru giacinto scelsi baiiii

Dari mana?

Analytics