Monday 25 May 2009

Siri Dialog Dengan Jin : FZ

Memang sharp.
Sewaktu gua tengah sibuk baca readers-readers BBBBLK bertekak pasal Khottal dan Lima Kaki Lima, gua ditelefon oleh seorang independent interviewer yang agak hiphop, apa mungkin budak bodoh yang interview KT tadi interview aku pulak? Sharp macam sharpener lah trooper. Sharpener baby.

Hey yo G. What's happenin' dawg?
....

What's with silence my brotha? Apa macam sekarang brotha? Lama gua tak nampak lu post. Lu merajuk ke kena sound dengan paratrooper pasal isu satay lu, and tagline separa gay lu " Sharp macam sharpener"? Ilek ah G, you and me rollin on the west side, chilling on jamaican grass. Heavenly baby heavenly! Tak payah merajuk merajuk.
Sorry ah bro gua clean beb, no grass no substance. Bukan gua merajuk la siak. Gua busy dan mempunyai sindrom writer's block seperti yang KT alami dekat blog PMT. Tapi KT dahsyat sikit ah dia writer's block+in denial. Pada gua, posting gua dalam blog BBBBLK ni lebih kepada nak merelease-kan stress lu orang dari membaca pengaplikasian konsep economics oleh brother Jack Lingam dan post arty-farty-schmarty dari KT. (shit that rhymes. Can we freestyle now?) Gua lepas ni ingat nak buat kerja lu, bersembang dengan strangers mengenai isu-isu am, dan post dalam blog ini untuk lu orang tahu apakah yang terjadi di jalanan sekarang.

Eh eh pokewak lu. Lu apa cerita nak potong kerja gua plak? Gua terjah lu nanti.
....

Tau lu goyang. You know something brotha, gua duk masuk dalam blog sharp cats lu orang ni, gua notice sekarang agak tidak aman-damai lah blog lu orang. Apa cerita? Boleh bagi gua 411 lowdown sikit ah brother.
Hakikatnya, gua sendiri pun tak tau siut apa terjadi. Yang gua nampak, KT bertekak dengan brader aizard pasal Khottal, dan benda-benda lain yang gua sendiri tak tau hujung pangkalnya. Dan gua nampak sekarang telah muncul suatu kelompok avid reader blog ini, seperti saudara AJ, paratrooper (whats up brother! bila nak join Top Boyz?) dan dill yang stylo. Ini suatu perkembangan yang baik.

Gua pun perasan gak ah bro. Memang gua pun mengaku gua avid reader, tapi gua low-key. Takde ah mencari publisiti murahan macam budak-budak anon tu. Wey bro, bila BBBBLK nak buat writer's gathering? Kitorang ni nak jugak lepak dengan seluruh lineup sharpeners ni. Jom ah paratrooper!
Hahaha. Gua pun ada dengar desas-desus gathering aritu KT nak buat masa one year anniversary. Tetapi dengan ikatan gua dengan kerja dan universiti, maka gua mengucapkan fuck off kepada semua pelan gathering, jumpa gua bila gua dah dapat PhD.

Alright ah son. Daddy got a freestylin showdown goin on.
Fuck off lah. Jangan telefon kerap sangat. Ini semua KT punya pasal.




3 comments:

paratrooper said...

FZ hakikatnya lu memang takut kena beduk kat aku pasal tu lu banyak coin nama aku tapi last call lu menikus ckp lu ada commitment kerja dan uni huhuhuuu

Faisal Zakaria said...

lol. beduk pun beduk ar brother. gua dah dekat finals ni. lu beduk lah. gua baca je.

Anonymous said...

fokus mu memang tegar tahap sharp macam sharperner la.. aku terharu tgk anak melayu berhati waja vamos sedemikian rupa. mintak otograp skit kesat air mata dgn sang hingus

Dari mana?

Analytics