Monday 4 May 2009

Lagu Minggu ini


Salam semua?

amacam cuti panjang lu orang? ada ke yang kene keje taim hari buruh itu hari? anyways, abang jack relek je, selain gi memancing ikan patin kat ulu langat ngan gi hiking kat bukit belacan seoarang diri. memang trankil jugak ah. takde ingat pasal cashflow, valuation, business strategy, cost improvement plan and etecera.  oh ya ada gak sesi cit cat lewat tengah malam ngan buah hati  abang jack (u kno who u are *tetiba*).

anyways, wa nak kasik lu pilihan lagu minggu ini. tapi minggu ni di khas kan untuk abang abang yang suka dengar musik lewat malam pada hari rabu, mlm jumaat dan malam sabtu di no black tie.

aku persembah kan james taylor, seorang pakar instrumentalist pada zamain ini.  album yang berjudul (New World) di hasil kan dengan koloborasi 11 pemain musik. James (co writer) Corina Greyson (pembantu writer), John Parricelli (gitar), Andy McKinney (bass), Adam Betts(Dram), Nick Smart (trompet/flugelhorn), Gareth Lockrane (flut),, amacam ada cukup sebelas tak>? lu orang kira la sendiri (oh ya, mereka semua graduan Royal Academy, London).

Fokus album ini adalah untuk mempersembahkan mood mood yang berbeza yang tertonjol dan disekelilingi bunyi piano, flugelhorn yang agak empatik (empathic) dan tahap musicianship yang tinggi juga telah membentuk sebuah musik yang senang untuk didendangkan di dalam telinga pendengar. 

Pendek kata, lagu lagu kat allbum ini mempunyai dasar dasar yang agak berbeza, dari jazz campur funk campur rnb campur workout campur lagu james bond 60an, psaikedelik dan jazz bebas.

apa apa pun, ENJOY. kalau nak dowload tekan sini, kalau nak testing kat myspace tekan sini


Jacko "so dill bila nak bawak kite main layang layang?"

No comments:

Dari mana?

Analytics