Wednesday 6 May 2009

Penari Waktu Malam, sebuah lakonan Bjork: Filem Minggu ini


Filem ini sememang nya agak berbaloi jugak ah untuk nak tgk. persembahan dan musik di dalam filem yang dilakoni oleh Bjork ini sememangnya boleh dikatakan epic. Boleh kata agak masyur la jugak bai persembahan awek mata sepet dari belah kutub utara, Bjork.

Anyways, aku penah jugak tulis pasal penerbit cite ini, Lars Von Trier. Bai, lu tekan sini ah kalau lu belum khatam blog ini. Sepertia biasa, abang Lars Von Trier akan mengamalkan polisi DOGME95 bila bila masa dia amik shoot filem.

Anyways, tersebut lah kisah seorang chikaro yang bernama Selma (di lakoni oleh Bjork), seorang pekerja kilang yang berkerja siang dan malam untuk menyara hidup yang penuh pancaroba. Selma dahulu tingal di Eropah tengah dan kini tinggal di bumi Amerika pada awal sembilan belas enam puluhan. Kini tahun 1964. Salma kini berkerja 2 shift sehari dan hanya dapat tidur 4 jam setiap hari siang dan malam kecuali hari Ahad untuk menyarai keluarga dan juga membeli ubat untuk anaknya yang ada penyakit Gangren yang boleh menyebab kan seorang gaut dan buta. Walau pun berkerja sehari suntuk, beliau mempunyai tenaga batin dalaman yang membolehkan dia berkerja siang dan malam macam seorang bohjan malam. Walaupun stress, tension, period pain, gersang beliau dapat mengatasi semua ini, dengan memangkin kan hidup nya dengan membawa minda nya ke alam musikal.. sasau tak sasau minah ni? 

kalau nak usha hasil kerja Lars Von Trier yang di calon kan di oscar dan juga piala emas kelapa sawit di Cannes.. lu gi ah carik link bawah ni bai

http://rapidshare.com/files/228930336/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part1.rar
http://rapidshare.com/files/228940565/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part2.rar
http://rapidshare.com/files/228952347/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part3.rar
http://rapidshare.com/files/228965006/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part4.rar
http://rapidshare.com/files/228977848/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part5.rar
http://rapidshare.com/files/229228216/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part6.rar
http://rapidshare.com/files/229240537/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part7.rar
http://rapidshare.com/files/229245249/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.part8.rar
http://rapidshare.com/files/229213061/DITD97-en-fr-es-cr-ro-dk.sfv


Amacam bendera aku? arty dok?


Jack Lingam

5 comments:

lopat tikam said...

horr.. demo arty molek. demo biso.

Shafi'e Hamdan said...

ganah degho demo.. bijok sungguh

Faisal Zakaria said...

arty bro arty.
sedak ceghito ni.

▲▲▲ said...

rajing sungguh mung kalerkang ling ling tu.
payah sungguh, dok eh?

(i was looking for the bendera, and that colourful link was so annoying, i thought, rajinnya tapi apahal kaler dia buruk je, when i saw the whole thing looked like a flag. FAIL)

Jack Lingam said...

pergh banyak gile dak dak kelantan yang baca blog ni bai. patut ar aku rase dak dak klantan cam grunge educated je.

macam member aku sorang ah, pakai baju cam kings of leon (baju kotak kotak kale hitam), seluar jeans ngan kasut fred perry. bai, dia lecturer kat UM bai.

Dari mana?

Analytics