Friday 5 June 2009

US Air Force X-1 Mustang dan Vapor Challenger: Bukan Knight Rider

Blad, per story? Hari ni aku nak buat double feature tentang dua kereta yang pada pandangan aku hands down memang lost bai, walaupun terus terang agak bonkers sebenarnya. Oh by the way Jack, so bila nak declare? Heheh k k k.

Anyways, USAF dan Galpin Auto Sports telah collaborate menghasilkan dua kereta custom yang hawt untuk Super Car Tour tahun ni. Super Car Tour yang baru je dilancarkan ni adalah hasil initiative USAF untuk rekruit bebudak masuk Air Force. Kiranya, X-1 Mustang dan Vapor Challenger akan konvoi satu US sebagai satu kempen marketing informasi tentang peluang-peluang pekerjaan di dalam Air Force senang citer.

X-1 Mustang




Antara dua kereta custom ini, X-1 Mustang lah yang mengambil posisi sebagai muscle kepada USAF. Enjin 4.6 litre nya yang lengkap dengan Ford Racing heads, menjanakan 500 bhp dan di maintain oleh program tuning custom Ford Racing.




Apa yang membuatkan kereta ni lain dari yang lain kalau ko nak tau ialah interiornya. Sebagai ganti kepada interior Ford Mustang, USAF dan Galpin telah memuatkan cockpit jet, lengkap dengan kerusi buang (ejection seat) yang ditempatkan di tengah kereta, short shifter, flight stick, dan panel instrumentation yang amat advanced. X-1 juga mempunyai steering bermotor yang boleh disorok jika perlu, pedal kaki custom (ko kena duduk kangkang tekan accelerator guna kaki kanan, tekan brake kaki kiri), dan GPS transponder. Dashboard nya pulak lengkap dengan  monitor skrin sentuh, mempamerkan night dan thermal vision.

Vapor Challenger



Pelbagai modifikasi telah dibuat kepada Dodge Challenger yang originalnya ok je, sehinggakan kereta ni nampak BADASS. Terima kasih kepada carbon fibre trim, roda carbon fibre, dan stealth-black body kit. Oh ya, Vapor juga mempunyai stealth exhaust mode, membolehkan kereta ni bergerak tanpa bunyi. Tapi ni pilihan ko ah, boleh switch on dan off.



Sistem sekuriti kereta ni pun crack bai. Cat yang digunakan membuatkan kereta ni tak boleh dikesan dengan radar (radar-absorbing paint). Vapor Challenger dilengkapi jugak dengan proximity sensors dan kamera 360 darjah. And kalau ko nak bukak pintu, kereta ni mintak cap jari. Kan aku dah cakap kereta ni lost.



Tapi bila ko dah berjaya bukak pintu, ko akan terpegun dengan interior nya. Vapor Challenger mempunyai controls gaya kapal terbang, GPS tracking, dan jugak night dan thermal vision melalui windshield depan nya. Bukan tu je bai, kereta ini jugak mempunyai komputer sistem paling advanced dengan akses kawalan jauh jenis UAV dari memana je ko nak melalui internet.



Vapor Challenger datang sekali dengan dua helmet terbang custom yang sesuai dengan tema Air Force kereta ini.
(Sumber: US Air Force)

OK ah blad, peace.

Armaya Maaroff

5 comments:

Ferdows said...

Lost, total lost.

Ayyman Rahim said...

Fuh, hebat gilaaa.

mr. hafis said...

commercial ke ni bai?

Armaya Maaroff said...

tak

Cheryl Martins Loan Firm said...

Salam kepada orang ramai,
Puan Cheril Martins, pakar perkhidmatan pinjaman dan kewangan selama lebih daripada 200 tahun, mengiklankan kepada orang ramai mengenai pinjaman program tawaran yang anda perlukan, sama ada anda seorang usahawan yang ingin mengembangkan perniagaan anda? Anda seorang petani, mempunyai kredit yang buruk atau menolak pinjaman dari bank, memerlukan modal kerja, jangan melihat lagi kerana syarikat pinjaman cheril martin hadir untuk mendapatkan beasiswa keuangan anda. dalam ekspatriat dalam kerjaya kewangan anda, sementara kami menyediakan pinjaman di dunia dengan kadar faedah 1.5% lebih menarik, anda tidak boleh mengelakkan menghubungi kami hari ini dan memberikan status kewangan anda untuk mengulangi hubungan dengan e-mel di alamat
(Cheril.martinsloanfirm@gmail.com), (Ikpihaomoisaacfinancecompany@gmail.com)
HUBUNGI KAMI HARI INI SEBAGAIMANA ADALAH BORANG PERUBAHAN

Dari mana?

Analytics