Sunday 7 June 2009

Filem Minggu Ini: Limits of Control

Limits of control.




Salam semua. apa cerita ? korang ada tak bagi card ulang tahun agung kita semalam? ke lu orang semua anti monarch? anyways. wa nak cerita sikit je pasal filem minggu ini yang berjudul limitasi kawalan (limits of control). wa bajet pon lu orang sure sangap an minggu ni nak bawak cikaro gi wayang mana untuk cuddle cuddle dan manja manja. tetapi. filem ini masih belom keluar lagi di panggung. kalau lu nak tonton terminator. wa rekemen kasik big no. pasal wa rasa lu aksi nya bertema semi all out. kalau lu nak cerita best malaysia bulan ini lu memang patut tengok cite thoranai. Pasal minachi dalam cerita itu agak mendesup hati dan rajanikanth merupakan salah satu producer cerita yang berkonsepkan hidupan harian di tamil nadu.

Anyways,

cerita minggu ini , Limits of Control. Lu tengok title tu pon lu dah tau dah cite itu pasal apa. Limit kawalan. macam lu main remote control ah beb. baru 200 metre kereta lu dah tak berjalan atau jam bak kata apek kedai tamiya, "u misti mau upglade kasik itu jaggernaut punya RC la bro".

anyways, cerita ini mencerita kan tentang seorang pembunuh upahan yang agak lone ranger di tugas kan untuk membunuh seorang tauke big shot di spain. scene semua di tangkap off- set bak kata orang orang arti. lokasi lokasi nya, di seville, Madrid dan Almeria. setiba mamat ni di seville, abang lone ranger ini tersangkut kat seorang chikaro yang agak lone ranger lah jugak. tetapi wa garenti samalu yang cerita ini tak sama macam cerita Mr. and Mrs. Smiff. 

Persoalan dalam cerita ini? mampukah seorang lone ranger itu bergerak jadi lone ranger sampai mati? lu nak tau jawapan nya? lu tonton ah cite ini. bila awek tu kata, "tak de pistol, tak de kongkek" dengan accent spanyol, memang wa rasa penonton sendiri akan pancut dinding kot. 

Kalau lu orang nak soundtrack dia cuba tekan sini. soundtrack dia terdiri dari pada band band yang agak epic dan dark. antaranya, seperti kata si abang aizard, band main musik pakai jubah sunn 0))), boris, bad rabbit, la marcarana, manuel el sevilliano dan banyak lagu band band yang tak pakai kasut supra. 

anywayz boyz have a good weekend coz i mis mai apam balik macam main kuda 20 sen.


jack " osman bakar" lingam

5 comments:

Anonymous said...

Dari kisah penceritaan engko... aku agak cite tu tak best. firasat aku la..

View Profile: Rantong™

Jack Lingam said...

wa bajet ah. pasal aku actually nak promote soundtrack dia je. soundtrack dia not bad. ko try la dload.

▲▲▲ said...

resize the video la, smart ass.

AJ said...

focus film.....kalo aku beli citer2 france yg ada, mesti focus film suke terbit hohohohoho

John Kurt Music Collection said...

wow , aku di mention dalam blog nih.. terharu.

Dari mana?

Analytics