Wednesday 17 June 2009

Lagu Minggu Ini: Mia Doi Todd (bukan chikaro Vietnam)







Apa cite fren?

Arini berita heavy kat metro beb, “jerat bini muda” membuat ramai jantan jantan tua yang dayus gersang dan tandus terperangkap dalam situasi love hate relationship atau pun dalam Bahasa orang putih. The golden triangle ah. Ada sorang mamat tu bernama Haji Sabu (bukan nama sebenar) telah tertipu dengan 2 chikaro warga asing akan kehendak mereka yang telah menyebabkan Haji sabu kehilangan wang sebanyak RM 100,000 dan terpaksa mengadaikan harta dan barang kemas nya untuk beruja dengan 2 chikaro yang sedia memberikan 2+1 action atau pun ménage a trios didalam Bahasa peranchis atau ala trio dalam Bahasa spanyol. Last call bini lari, chikaro 2 orang sapu duit dan tuan yang bertarap haji kehilangan kewarasan bagaikan ikan sepat yang baru lepas lompat dari akuarium.

Heavy tak heavy?

Anyways,

Ari ni punya posting bukan pasal cerita kosmo malahan aku nak tulis pasal lagu minggu ini. Aku nak perkenalkan seorang chikaro yang agak hebat dari segi penulisan lagu. Pendek kata chikaro ni lebih power dari kristo bimbo, jimbara dan laloq (allahyarham). Yang agak menarik lagi, awek ni ari tu penah bikin album ngan dungen dan gua agak syakwasangka yang awek ni sure kena gang bang ngan otai otai Swedish masa buat tour.

Kolaborasi lirik dan music yang dibikin oleh cik mia ini memang heavy, pasal tanpa music nya, liriknya agak meaning less dan tanpa lirik nya, music yang dibikin oleh chikaro ini agak meaningless. In short, vice versa ah. Tapi wa cakap memang betul beb, lagu dia memang agak lain dari yang lain walaupun bunyi agak sama sampai lu boleh differentiate lagu dia dengan lagu lagu yang di bikin oleh Tom, Dick dan Harry.

Lagu album Morning music ini sememangnya epic dan bukan hanya sesuai bila lu bangun tidur. Pasal wa bajet bila lu bangun lastu lu dengar sudah pasti lu punya otak mesti terbang kea lam dimensi yang lain dan boleh menyebab kan anda lewat pergi ke kerja atau solat subuh.. Menurut kata/komen cik Mia, Morning Music “bukanlah sebuah album yang sesuai didendangkan pada waktu pagi, malah ia merupakan sebuah lagu yang boleh gel ketika waktu masak atau ketika membuat list pekara yang perlu dibuat atau ketika mengambil nafas yang agak deep ketika anda tengah lepak nak buat multibillion punya business plan”. Kata katanya sememang nya aku setuju kerana, bila lu dengar lu tak boleh beri perhatian 100% kepada lagu ini. Lagu ini sememangnya khas bila lu nak re-chill mengenang kisah kisah lama ataupun ketika lu nak keluarkan diri lu dari alam fana yang agak intense ini. Dari aspek lain, let’s just chill out and take life a little seriously for a minute.

Amacam?

Pendek kata album ini boleh bla la kira. Oh ye album ni instrumental

Kalau lu nak try tekan kat try.

Jacky0)))

4 comments:

Anonymous said...

serius aku ingat chikaro vietnam.
asal kau suka vietnam jack? kau memang suka chinese look ke? hehe.

AJ said...

100% cool, bosanla YUNA

Jack Lingam said...

hahaha. THANKS I WAS EXPECTING THAT

azman said...

thanke

Dari mana?

Analytics