Wednesday 29 April 2009

Ulang tahun 101: Adolf Hitler


Sure ramai yang tau ari ni ulang tahun kematian abang otai kat atas ni. aku malas nak cerita panjang pasal quarter report sedang menimbun.  Sebagai wakil BBBBLK ingin mengucap kan terima kasih kepada almahrum adolf hitler, kerana tanpanya, dunia tak akan jadi macam apa yang kita ada sekarang. Sedekahkan je la apa yang patut (doa, pasang lilin etc) untuk adolf dan eva yang mati pada 30 april  1945.

wabillahitaufiq wal hidayah

Jack Lingam

3 comments:

Anonymous said...

Ma cibai J-to-Linggam,
hahahahha,takziah buat Adolf.

Kalau dia tak buat holocaust(still unproven - International Jew,Henry Ford),Sure dunia nie lain.

oh.dia yang racun eva sendiri ke dorg racun sesama mcm rumi&juli?

-abangHitz

faking gold & murder said...

pegi mampos ar member mati macam mana sibuk betul la lu abgHitz. lu nak tau citer orang mati lu beli majalah mustika la wei, sini bukan tempat dia.

aku rasa nazism tidak radikal.. konsep nya secara menyeluruh tidak dapat menewaskan sistem kapitalis dan juga kesan sosial daripada sistem tersebut. dan hal ini menyebabkan nazi menentang musuh luar iaitu yahudi.

memang patut orang menentang hitler, sememanganya hitler seorang pemerintah kuki besi zalim, yang bertanggungjawab di atas pembunuhan ramai-ramai. tapi sejauh manakah perjuangan penentangan terhadap penaklukan kuasa zionis yang terdiri daripada segelintir kaum yahudi?

sebab itu lah, di dalam definisi 'kekejaman' yang lebih tepat (di dalam arena perang ideologi, identiti, penaklukan ekonomi dan sebagai-nya di peringkat lokal mahupun global) gandhi adalah lebih radikal dan kejam. si botak kering ini, setidaknya, dapat menewaskan penaklukan kolonialisme British.

ya, aku sedar bahawa zionis adalah musuh yang lebih berkuasa.

tapi hitler masih lagi tidak bertindak dengan efektifnya. hitler tidak membuat apa-apa tindakan tapi hanya sekadar tindakbalas terhadap penguasan kapitalis ketika itu.

hitler hanya memberikan satu platform Revolusi dunia untuk membenarkan sistem kapitalis terus lestari.

AIZAT ARIFFIN ZAINAL said...

kewl..

Dari mana?

Analytics