Monday 27 April 2009

Filem minggu ini: Chicagolo




hehe. Cerita chicagolo ini bukan lah sebuah filem tentang gigolo dari chicago. memang benar, nama filem ini telah menderung kan abang jack untuk membeli cerita yang agak plus fort atau heavy didalam bahasa omputih. Mula mula aku ingat cerita ni pasal gigolo pasal dulu banyak tgk toron toron Milf dan lain lain yang ada sama unsur beb. wa dulu pon teringin gak nak jadi gigolo. tapi apa dahal, terjebak dengan dentistry ni bukan nya sesuatu pekara yang agak lawak. anyways, aku nak rekemen cerita chicagolo ni kat lu orang pasal cerita ni ada unsur sejarah, seks, dadah dan whiskey. aku bajet dak dak arty yang suka duduk kat bas/taxi stand kat changkat pastu lepax ramai ramai mesti suka filem ini. biasa la bai, semua orang nak jadi lain dari yang lain betul tak?

Anywayz, meh aku bagi sinopsis cerita yang heavi ini kat korang...




Pada tahun 1968, Democratic National Convention yang di adakan di Chicago telah di perah keras oleh golongan golongan protestan. Banyak ah bai, bakar tayar, mogok tak makan, jalan kaki dari bandar bandar besar amerika ke chicago dan makan sampah macam punkers malaysia dulu (kosmo, 25hb May 2005) pastu sebut "kami anti kerajaan". Seperti mana yang kita telah tahu, perang Vietnam telah membuat bumi amerika koncang kancing macam sekarang, tetapi dulu lagi heavy. Dengan riot yang di organisasikan oleh aktivis aktivis yang hero seperti Jerry Rubin, Abbie Hoffman dan hippies hippies lain, sememangnya riot ini merupakan riot yang terbesar di bumi amerika syarikat. Unsur atau content protest pada waktu itu adalah protest membantah perang, membantah capitalism dan juga protest memberitahu kegagalan Amerika mengatasi perang dingin bersama pihak russia. Terdapat 8 orang ketua yang telah ditahan termasuklah encik Rubin dan cik hoffman, Bobby Seale (otai black panther) telah di tahan atas kesalahan mengorganisasikan dan juga mengapi apikan riot tersebut. Setelah itu, mereka semua di bicara kan di High Court Chicago.. nak tau apa jadi lu kena la tengok filem ni kay..

eh rupa nya nama filem ini Chicago 10 la bai.. anways kalau nak download lu carik la link kat bawah ni kay

http://rapidshare.com/files/224881891/Chicago_10.part1.rar
http://rapidshare.com/files/225115178/Chicago_10.part2.rar
http://rapidshare.com/files/225168138/Chicago_10.part3.rar
http://rapidshare.com/files/225206317/Chicago_10.part4.rar
http://rapidshare.com/files/225248933/Chicago_10.part5.rar
http://rapidshare.com/files/225294685/Chicago_10.part6.rar
http://rapidshare.com/files/225488068/Chicago_10.part7.rar
http://rapidshare.com/files/225524420/Chicago_10.part8.rar


SAFE TRIP Bai,

Jack Lingam

2 comments:

aslan a'elennn said...

dengan penukaran title lu yang selamba,gua rasa minat orang tuk tengok citer ni kin tambah

starless and bibble black said...

huhuhu lambat gila sial tunggu download.. aku pau dgn lu ar jack amacam? papehal pun cerita pasal chicago 7, 8 atau 10 ni, mana2 la kau nak panggil, memang berbaloi ah.

kata late 60s counterculture bai.
buat apa pun takkan kepit telo cam scenesters2 buat skarang ni aka. fuccen lowest form of beings in all periodical eras.

ape kote makan sampah?? kechio ar aku nak tengok semua artists malaysia rantah semua sampah kat blakang annexe gallery mungkin lebih bersih kot area central market tu. stakat tu je ah.

satu lagi ah, kalau dorang bleh drop RATM daripada soundtrack then pakai real 60s bands lagi cun kot.. tak kesah ar lu nak taruk mc5 ke, stooges ke, soft machine, king crimson atau tim buckley skali pun janji 60s

Dari mana?

Analytics