Per cerit blad? Tahun baru ko ada on? Pertama sekali aku nak ucapkan selamat tahun baru kepada readers BENDA BENDA BOLEH BLA LA KIRA. Aku mintak maaf kerana lama menghilang. Sebab-sebab kenapa aku lama hilang, itu tak penting so aku takkan citer. Aku juga nak ucapkan ribuan terima kasih kepada Jacky, KT, dan Shaf kerana tak putus-putus usaha nak educate kan ko semua walaupun ada yang kena sound. Soldier on bai.
Mungkin ada antara ko semua dah terdengar akan news: PROTON MUNGKIN JOIN BALIK WRC BAI!!!
Kejohanan rally dunia musim 2010, kita mungkin akan dapat melihat kereta Malaysia beraksi di litar-litar rally seluruh dunia. Kereta yang akan digunakan adalah berdasarkan Proton Satria Neo, tapi telah dimodifikasikan oleh Mellors Elliot Motorsport supaya mematuhi spesifikasi kelas Super 2000 yang telah ditetapkan oleh FIA. Sebenarnya kelas Super 2000 ni direka bertujuan untuk mengurangkan kos dalam perlumbaan rally dan juga kereta touring. Buat masa kini, British Touring Car Championship, Intercontinental Rally Challenge, dan Production Car World Rally Championship semua beroperasi dibawah spesifikasi Super 2000.
Kepada mereka yang gila tuning kereta dan tak tau malu nak buat kereta ko pun Super 2000, sini aku terangkan. Bagi mematuhi kelas Super 2000, kapasiti enjin kereta ko tak boleh melebihi 2 liter dan haruslah bersifat naturally aspirated. Dalam kata lain ko takleh letak turbocharger ataupun supercharger. Enjin ko gak takleh menghasilkan lebih dari 280 kuasa kuda. Pasal gearbox pulak, six-speed sequential je boleh.
So siapa yang akan memandu kereta rally Proton kali ni? Adakah ia akan dipandu oleh Sikh Terbang AKA Karamjit Singh? Belum ada kata putus yang telah dikeluarkan tetapi bekas juara dunia tahun 2003, Peter Solberg sedang dalam proses berbincang dengan Proton dan kemungkinan besar beliau akan memandu kereta rally Proton musim 2010. Dulu Solberg memandu untuk Subaru, tetapi untuk WRC musim 2010, Subaru tarik diri. Siannn member. Well, bak kata Jacky, "C'est la vie mon ami, c'est la vie."
Aku harap Solberg akan memandu. Ye ah, banyak kepakaran dapat dikongsi bai.
Walaubagaimanapun, semua ni belum confirm lagi. Tapi macam dah ah.
Sempena post aku ni, aku nak ambik kesempatan mengucapkan KUNG HEI FAT CHOI kepada para pembaca yang bermata sepet-sepet tu. APA LAGI BAI? YUMMMMM SEEEENNNGGG AH!
Yang takde idea nak tulis apa kat sini lastu aku call Shaf member suggest tip-top cat (?), aku reject, dia snappy buat perangai sebab tengah lost bai,
Armaya Maaroff
28 comments:
fuck sial
lu crack a hbro
crack? why doode?
kete ni bleh tahan jugak ah untuk di lihat... harap2 enjin dengan panduan pun tak menghampakan la.
baru bleh masuk good book sama ur quattro dengan delta integrale.
yang paling hodoh tetap rice burner wrx.
bro lu rasa tingkap die ok tak? takde sekat sekat naik ke apa ke?
(stereotype)
pro-ton.
ahah.
gelak pun gelak ah tapi kene ingat pencapaian proton ni pengukur bagi pencapaian rakyat kita rata-rata. lu nak harap produk negara nak jadi globally competitive lu sendiri ah jadi globally competitive. kalau tak sampai bila2 ar sangkut dalam kitaran ni.
so pasni blk keje ngan proton je ah mr maarof! ok gakk. ;D
hey! i know you! hehehe
baik i kerja dengan satu company ni, derang baru bukak satu powerplant dekat negeri sembilan. kalau apply boleh dapat ke you rasa? ;p
abang bawak satria kancil nanti bawak saye k?
saya dududk dekat muar jadi cikgu..hehehehehehehe
hah? ape citer?
mintak maaf la yanti, abang tak bawak kereta satria mahupun kancil dan abang gak tak duduk dekat muar. jadi yanti kenalah suruh orang lain jemput atau naik bas/teksi kalau nak gi skolah k? kalau skolah dekat jalan kaki ok gak, badan sihat otak pun cerdas.
watch these two videos!
http://paultan.org/archives/2008/10/06/more-mem-proton-satria-neo-s2000-videos/
kalau baca artikel-artikel awal blog ni,sangat berbeza dari artikel-artikel dari yang recent.
semalam hujan lebat
aku redah lopak2 air yg banyak
tiba2 balik umah keta berbau kurang enak
keta wa bocor
semua karpet dibawah kaki basah
ironinya
aku bawak proton
gen-2
huhuhuhuhu
tu bukan irony bai. tu namanya workmanship palat.
itu hari dalam tv rancangan top gear kalau gua tak silap,mereka test kereta kelisa.tapi secara meluas episod tu merupakan komentari ttg industri pembuatan kereta kat malaysia.Katanya,di Malaysia,kereta dibuat oleh gabungan syarikat-syarikat,dato'-dato' dan konglomerat pelbagai untuk mengeluarkan kereta yang bleh bla dalam pasaran tapi bukan boleh bla di atas jalan.
passion takde.yang ada cuma graf dan ekuilibrium.
@ayman
itu kelisa, perodua. memang mereka mahu kereta tu bla dalam pasaran 300% dengan modal 10%. well, memang menjadi pun.
dan bagi aku kereta jepun pun takde passion. nak passion, angkat conti la.
aku bias kepada proton. usaha keras dengan modal 300% tapi untung tak sampai 100%. macam mana nak rotate modal? disebabkan orang sendiri tak menyokong. sadis gila. kan?
beb, dengar2 proton mau sain balik mou dengan mitsu. aku malas google ah.. ;)
aku suka...pastikan rule on the road kereta ni dijual
asal lu org bunyik macam budak2 bank negara
SK?
haih armaya, kata nak post lg last weekend. why do i see no updates anymore?
dah agak dah kalau melayu an memang cengini.
yeah sebab tu ah aku malas post blog, tak pegang janji dan semua benda yang ko stereotype pasal melayu tu ah aku.
ko ingat aku free sangat ke tiap-tiap hari? aku ada commitment lain gak ah bodo.
"dah agak dah kalau melayu an memang cengini." ? hahahaha who knows the malays better than a malay himself eh? but i must admit that ur a waay better malay than us. a very good malay likes condemning other malays. hey u should be our malay-guru u know.. ive a sense it suits perfectly with ur role in this world. :)
oh ya while ur on this blog,i wana say enjoy being clever k.before u go back to ur reality check! :)
too deep for u? i say visit this blog often. ignore the new posts. just get the old ones into ur head first!
woah woah woah
to anon, ko fikir ni majalah tabloid yang kakak ko suka baca ke? ke majalah mingguan wanita yang the title itself suggests ada new bullshit production every week?
sorry ah kalau kita tak update lama sebab at the moment commitment memacam ko tau, dan semua semua tu jauh lagi penting dari ko punya acara malam minggu kat heritage row, tak pun kalau acara futsal korang.
ko nak stereotype melayu itu hal kau. ko nak stereotype si brader armaya ni lu memang salah beb. Member ni ko jangan buat die marah. apa pasal? jangan tanya, benda keras.
kalau lu ada idea bernas nak update blog ni, tak pun lu rasa lu hebat and boleh buat kerja yang lagi gempak dari kitorang , aku suggest lu msg brader jack and cakap hasrat kau.
setakat nak sound "ni la melayu, memang cepat cenggini" baik takyah. memang ko melayu sial sound.setakat sound je tak buat apa apa.
so pe cite anon? boleh blah tak?
melayu mmg cam gini?
anon-
melayu sebijik mcm kau. tahu aja definisi orang melayu mcm mana.
where is the love? malays should be supportive of one another. malaysians should be supportive of one another. because at the moment, it is one of our many downfalls.
if there are no updates - we, as avid readers of the blog, should give them the benefit of the doubt that, as armaya n shaf n all the other authors of this blog for tht matter have mentioned, they have other commitments and NOT because they are lazy.
obviously we are allowed to criticize, but pls pls pls let it be constructive.
peace out, A-town down.
annnnnnnnnnn....
ntah. armaya pun ada keje lain kot. mcm mana dia nak naikkan nama proton kalau dia asyik sibuk tulis blog je!
Post a Comment