aku rasa mamat yang design benda ni memang pandai dengan menggunakan slogan sebegitu rupa.. dia memang mempunyai ciri-ciri seorang usahawan.. bkan apa memang dia mengambil kesempatan untuk mengeksploitasi sub-kultur yang sedang bergiat di kuala lumpur..aku tak tau la kalau dia buat market research guna bloomberg terminal atau pun Thompson one banker..tetapi mamat ni memang dah buat kerja rumah dia sebelum dia design baju yang berkonsepkan minimalis..kira nya memang direct ah bai... marketing strategy dia pon dah betul lah pasal timing dia pun memang sharp.. kalau lah dia dapat kontrak print baju ni dari tauke tauke baju bangladesh, vietnam atau china..memang dia next bill gates ah kat kl-town. iye ah
kata kan lah dia outsource satu helai =1 ringgit, campur transportation, dan etc tapi minimum order 50,000 helai. pastu jual kat kedai kedai bundle atau pun kedai kedai "arty..hihih" kat KL, JB, IPOH, KOTA bahru dll dengan harga rm 10 inggit sehelai..memang buat easyyyyyyyyyyyy money ah... tapi kalau lu hantar baju lu masuk tesco atau giant memang market lu terus gone (hilang) baiiiiiiiiii!!
Jack " aiseh wa rasa wa straight foward sangat ah" lingam
3 comments:
by the way.. ujang dah kluar kolum baru blom? aku hidup dalam indie?
Blog korang memang lost bai. Aku baca semua entry sejak May.
Fadhli 'Memang Lost' Pali
kalau t-shirt 'aku jiwa kosong' mmg gua beli bai
Post a Comment