Tuesday 7 July 2009

Filem Minggu Ini: Karaluch Blatta Orientalis

Salam Semua,

Aku harap semua orang heppi. anyways, aku saja je take break dari buat cashflow lastu roaming kat website heavy macam, monocle, vingt minutes, le monde ngan RFI tuk tenang kan kepala otak aku yang sedang catch up ngan benda benda yang agak mengarut sebelum aku cabut lari pegi vietnam buat internship bela kambing.

Cerita minggu ini adalah sebuah filem pendek atau pun ringkas sesuai untuk di tujui kepada budak budak yang nak jadi avant garde macam soon to be lecturer mr. K to the T. Pergh bai, dia cite kat LKW dia punya ma'am atau madam madam sana memang boleh bla macam "
madam muah muah".

Anyways, cerita yang aku nak cerita arini berjudul Karaluch Blatter Orientalis. Cerita ini merupakan cerita semi-kartun yang di bikin sewaktu komunis masih ada di negara Poland. Dan pada masa itu adalah detik detik terakhir atau pun peak moments zaman komunis eropah. Pada waktu itu juga, keadaan dunia masih agak dramatik dengan kes kes bom nukelear yang tak penah abis abis lagi. tadi pagi pon ada baca gak dekat the sun pasal kes nuklear di hiroshima ngan nagasaki beb. Anyways, menurut chikaro lama aku, Babbete (awek polska), Karaluch itu bermaksud lipas.

Cerita yang agak heavy mengisah kan tentang penemuan yang agak penting di muka bumi sewaktu perang dingin lalu. Iye la bai, orang cite asyik nak bo! atau nak letup kan negara tu negara ni ngan bomb. So, cite ini mengisah kan seorang yang genius mendapat idea macam mana nak survive letupan bom toksin atau atom jika negara nya itu di letup oleh golongan tak ada hati perut. Oleh sebab bilik dia agak kecah dan banyak lipas, tiba dia pegi disect si lipas itu lastu....

ko tengok ah sendiri tekan link bawah kalau nak download. wa bagi sneak peak 8 minit tuk lu orang je ah.

kalau nak download. Macam biasa la. tak lain tak bukan, tekan sini dan sini untuk file satu dan file dua


Salam,

Jack "d'abord" Lingam

2 comments:

abe we said...

ha. standard ah bai. kata bulan 6. ko nye report hantar bila sial?

AJ (Revenge of the forgotten) said...

isk isk begitu dramatik filem ni, baru lepas tgk transformer 2, Micheal Bay mmg rock ah

Dari mana?

Analytics