Tuesday 8 September 2009

Filem Minggu Ini: Bruno

Alright? Pertama sekali sorry kerana terlalu lama menghilang. Aku baru je balik dari menjelajah satu Canada, dari timur ke barat naik kereta lalu Trans-Canada highway. Macam-macam benda sial aku experience. Tapi kalau ko ada kat daerah British Columbia, ko kena try yau kat sana. Memang lost bai! Pastu time ko tengah stim, aku syorkan ko pergi Selat Georgia atau dalam bahasa omputih Straits of Georgia. Dekat je dengan Vancouver. Pemandangan dekat situ memang epic!

Anyways, kelmarin selepas berbuka bersama keluarga di The Curve, aku jenjalan ah masuk MPH cari Monocle bulan ni. Ko tau dia jual majalah tu kat sini RM49! Gila bai harga dia hampir dua kali ganda dari UK, memang aku snappyyy time tu gak. Aku tau ah harga tu memang standard satu Malaysia tapi per cer majalah international harga mark-up gila? Macam mana budak-budak localz nak baca majalah-majalah sharp camni? Takkan asyik nak bertandang kat MPH buat muka tebal duduk bersila baca free kot? Akibatnya mulalah baca FHM, August Man, Clive, URTV, ROTTW dan sebagainya. Apa-apa pun majalah ni semua takleh blaaaahh!

Harga buku bukanlah topik yang aku nak citer hari ni. Ko semua dah tengok filem Bruno? Selepas mengeluarkan filem Borat pada tahun 2006, kini Sacha Baron Cohen kembali lagi dengan filem terbarunya, Bruno.

Bruno mengisahkan pasal seorang fashionista homosexual yang berasal dari Austria. Dalam filem, Bruno memang famous siap ada siri television mengenai fashion yang dinamakan Funkyzeit. Siri television Funkyzeit memang big deal ah di negara-negara Eropah yang menggunakan bahasa German, selain Germany. Tapi selepas member buat perangai di salah sebuah pertunjukan fashion yang dihadirinya, dia terus dipinggirkan dan nama Bruno di blacklist kan di mana-mana pertunjukan fashion di negara-negara Eropah yang menggunakan bahasa German. Sedar yang dia tidak boleh lagi pergi jauh dengan karriernya di Eropah, Bruno dan assistant nya Lutz berhijrah ke Amerika Syarikat untuk mencipta nama. Tapi bila ko tengok filem ni, ada satu part masa dia buat screening untuk network representatives, part tu intense bai!! 'Dush dush dush dush dush Bruno!'

Seperti filem Encik Cohen sebelum ini, Bruno sememangnya satu filem yang AMAT KELAKAR dan agak controversial. Filem ni memang takkan keluar di TGV dan GSC mahupun panggung-panggung wayang kecil di Malaysia. So kalau ko nak tengok, kenalah beli DVD dari Sungei Wang atau port-port lain yang jual DVD. Apa-apa pun aku recommend ko nak tengok filem ni, tengok sekali dengan mak, bapak, tokcik, nenek, mak ngah, pak long, bang cik, kak cik ko semua kat kampung lepas sembahyang raya, confirm awkkwaaarrrrddd~

Armaya Maaroff

7 comments:

double decker said...

haha ...kau balik dari canada terus jadi homo ke mr. Armayo?

heh. tak boleh bla

Armaya Maaroff said...

hahaha ko silap orang kot.

anyways thanks for reading!

brggh said...

monocle mmg ace. duit minyak motor bulanan gua habih camtu je. tapi turun selvan back issues half price kot.

bruno tak boleh bla. gua tak homophobic, just tak boleh blah la

Armaya Maaroff said...

ko usya movie ni expect nak ada story line heavy susah ah. movie ni straight forward in your face punya line baii.

Anonymous said...

typical african american name? OJ.. hahaha.. RESTEPT same si sascha bai..

aming said...

yup.paling best dia dodoi anak "African American" dia dengan machine nyontot.
Hahaha
R.E.S.T.E.P.C.T

Anonymous said...

back issues monocle kat Selvan dari RM5-15

Dari mana?

Analytics