Tuesday 18 August 2009

Ian Brown.:stellify (pantat mana aritu delete post ni memang kote)




Salam friend,

aritu ada blogger sua yang tetiba tak puas hati ngan gua terus delete posting gua. memang "chingon" (bagus) betul ar. tapi apa dahal, nasib baik hati gua tak seperit yang lu orang sangka. bila kena backstab bangun balik ar en?

anyways, gua nak perkenal kan kembali kepada you all, mana yang sempat baca baca, dan yang tak sempat gua bagi lu better notation tentang singles baru abang ian yang terdapat 4 lagu berbeza.

Buat masa kini juga, abang ian brown sedang sibuk membuat album terbarunya selepas 2 tahun mediam kan diri, membuat konsert, dan membuat mini reunion bersama the roses setelah 20 tahun menjengkel kan diri masing masing untuk membuat lagu dengan cita rasa tersendiri masing masing. itu semestinya lumrah hidup, setiap perjalanan hidup, jangan sekali ada garis linear constant. sama ada garis itu songsang atau pun terus ke atas, yang penting jangan konstan dimana y=mx+c, tetapi apa bila y=c sahaja, sememanang nya lebih baik hidup didalam kubur.


anyways, gua nak perkenal kan singles baru Ian brown yang berjudul Stellify. Stellify bermaksud, perasaaan menjulak tinggi sampai ke laskar bintang bintang di angkasa. perasaan ini hanya boleh didapati sekiranya, anda graduate dan menyebabkan ibu anda tersebak kerana bagi beliau mission dia accomplish, part mula mula bercintan, apa bila lu main dengan 3 perempuan dalam one scene (kadang kadang lu boleh depress jugak beb) dan apabila lu dapat nombor talipon chikaros yang kerja dekat petronas mesra (gila bai, dekat dungun punya stesen pam memang STIM BAI MATA MEMANDANG, semua student UiTM Dungun. U know what people seyz about uitm chikarino ann?, tapi sorry beb, dua dua yang kat petronas tu gua dah tapau, tak percaya tanya KT, aku siap buat lauk sarapan pagi dan minum petang)

Anyways, aku tak mau cerita mendalam sangat tentang kisah kisah hidup private gua sangat. selebih lanjut nya, singles ini mempunyai 4 lagu.

Tetapi, singles kali ini sememangnya tight. dan syabas kepada ian brown kerana berjaya lagi menggunakan bunyi dan melodi yang bertema orkestratik. Pendek katam bunyi dia memang ala ala pertembungan ritma staccato bertemu bass dan bunyi brass yang agak euhporic. Memang sharp.

Pendek kata, singles ini memang boleh bla, dan patut di cilok oleh orang ramai. kalau hari hari dengar lagu "Kantoi" je buat apa beb, kesian zee avi beb, aku rasa stesen lagu Xfm malaysia ini patut di bakar, bikin rosak lagu. setiap 30 minit pasang lagu sama aja. memang kantoi ah. beron

Nak dload tekan sini bai.

Jack " i am the marathon man, catch me if you can" Lingam

4 comments:

Meru Narawangsa said...

UiTM? hahaha aku nampak banyak pensyarah ego dan keliru di sana.. tu belum lagi main politik ngan bebudak..gila sasau beb..

siap boleh tukar lagi timetable ikut suka hati diorang..datang kelas pulak 20 minit lambat..

fuh profesional bai!

Ferdows said...

Apa lanciao syal main delete2 post?
Bukan lu orang unite ke?
Tak cool ar ini macam.

Jack Lingam said...

sah, aku baru dapat e-mail blogspot.com dan diorang yang delete post tu.

babi

AJ said...

hahaha pahal en blogspot.com pg delete, bukan porno mana pun posting lu hahaha

Dari mana?

Analytics